Sluit deze melding

Stichting OOM maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u naar onze Cookie Policy.



Werknemers:

Cursusverzoek voor deze cursus indienen bij uw werkgever? klik hier

Werkgevers:

OOM-Bijdrage voor deze cursus aanvragen? klik hier

Waarschijnlijk komt u in aanmerking voor een bijdrage van OOM. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.

Zoekresultaat: 12 van 14 cursussen Terug

Strategie masterclass voor de maakindustrie - ONLINE7,5

Bestemd voor:

- Directie
- Management
- Middenkader

Duur:

5 halve dagen

Thuisstudie/schriftelijke cursus:

Nee

Prijs:

€ 1.495,00

E-Learning:

Ja

Is modulair te volgen:

Nee

Een uitvoerbare strategie maken voor de maakindustrie

In de maakindustrie wordt het maken van strategische keuzes in sterk veranderende omstandigheden vaak als een lastige opgave beschouwd. Veel bedrijven hebben alleen een impliciete strategie. De eigenaar is vaak gestart met een idee en een vaardigheid en het bedrijf heeft daar jarenlang op gedreven. In de huidige tijd verandert de markt echter snel en de oude reactiepatronen werken niet meer. Het rendement van veel bedrijven staat onder druk.
Maar hoe komt u wel tot het maken van keuzes die u helpen om uw doel te bereiken? En hoe zorgt u dat deze keuzes in acties worden omgezet?

Het programma bestaat uit vijf online trainingsblokken met de volgende onderwerpen:
Deel 1 en 2: INTRODUCTIE en THEORIE. We starten met de “waarom” van strategie en behandelen hierbij de achtergronden van de moderne theorie van frequent herijken van het strategische proces. We schetsen u het theoretisch kader voor het uitvoeren van de interne en externe analyse. Vervolgens krijgt u uitleg over de methode om in de praktijk tot goede analyses te komen (huiswerk). Tot slot nemen we u mee in de theoretische achtergronden van het maken van strategische keuzes afhankelijk van de uitkomsten van de analyses (swot).

Deel 3 en 4: Uitleg over en toelichting op de methodes om te komen tot het vaststellen van de ambities van het bedrijf (Visie, Missie, Waarden en normen, Strategische doelen). Bespreken van de uitdagingen bij het TOEPASSEN van de THEORIE en specifiek het combineren van de analyses en de doelstellingen. Bespreken ingebrachte bedrijfscases.

Deel 5: Bespreken huiswerk over proces van (strategisch) plan opstellen. OPTIMALISEREN STRATEGISCHE PLANNING PROCES. Uitleg over achtergronden voor het creëren van draagvlak en betrekken van de juiste mensen: waar loop je tegenaan en hoe kun je hier mee omgaan om succesvol te zijn.

Bijzonderheden

Gebruikelijk is dat twee deelnemers per bedrijf meedoen, om zodoende het geleerde beter in het eigen bedrijf toe te kunnen passen.

De training wordt online verzorgd. SpartnerS zal hiervoor de deelnemers uitnodigen voor online vergaderingen. De deelnemers moeten gebruik kunnen maken van een pc, laptop, tablet of GSM met een camera, microfoon en een luidspreker.

Gewenste vooropleiding/werkervaring

MBO/HBO en hoger

Lesmateriaal

Cursusmap, eigen bedrijfscases

Instituut

SpartnerS
Spegelt 6
5674 CD Nuenen
T: (040) 3034400
F:
E: info@spartners.nl
W: www.spartners.nl
Waarom kiezen voor SpartnerS?
- Wij steken samen met u de handen uit de mouwen, wij komen zelf immers ook uit de maakindustrie!
- Als trainer, coach en/of adviseur zorgen wij dat prestatieverbeteringen daadwerkelijk gerealiseerd worden.

Klik hier om de annuleringsvoorwaarden in te zien.

Uw interesse kenbaar maken?

Stuur hier direct een mail!

Stuur hier direct een mail!

Verzenden

Het instituut stuurt u rechtstreeks informatie over deze en/of andere cursussen van het instituut.

Disclaimer: bij het gebruik van deze website stemt u in met deze disclaimer. OOM is niet aansprakelijk voor de kwaliteit en de getoonde inhoud en prijs van de cursus. Er kunnen op basis van de informatie op deze website geen rechten ontleend worden t.b.v. eventuele subsidies van OOM of anderen.

Kan ik je helpen ?